Asi nikoho nepřekvapí, že jednou z nejdůležitějších věcí, na které se u automobilů dává důraz, je bezpečnost. Ostatně proto je také dnes již každý model vybaven nejen bezpečnostním pásem, ale také airbagem a jinými bezpečnostními prvky. Avšak než se nový typ může vydat na silnice, musí nejprve projít sérií testů, které ověří, zda skutečně, co se bezpečnosti týče, odpovídá stanoveným parametrů.
Tyto se obvykle provádí tak, že se do jednoho exempláře daného vozu posadí figuríny, které svým tvarem i hustotou odpovídají lidskému tělu. Cílem je, abychom zjistili, jaké důsledky bude mít náraz v daném autě na skutečného člověka. Jednoduše se pak zjistí, v jakém stavu je po nárazu v dané rychlosti figurína.
Avšak ačkoliv to na první pohled vypadá jako skutečně výborná praxe, a skutečně zachránila již mnoho životů, ve skutečnosti má ještě několik much, které by bylo potřeba vychytat, aby výsledky byly skutečně průkazné a zachránily co možná nejvíce životů.
Tím hlavním problémem je, že používané figuríny jsou standardizované podle průměrné mužské postavy, a to jak výškou, tak i tvarem. To se sice může zdát v pořádku, avšak ženská anatomie je dostatečně odlišná na to, aby byly výsledky jiné. Nejde jen o větší ňadra, ale také o poněkud jinak umístěné těžiště těla kvůli jinému tvaru pánve.
Důsledkem pak je, že i bezpečnostní opatření v automobilech jsou koncipovány spíše pro muže než pro ženy. A je pravda, že statisticky se také ukazuje, že ženy mají v průměru mnohem horší následky, pokud se dostanou do dopravní nehody, než muži. Bylo by tedy třeba udělat nějaký kompromis tak, aby testy vyhovovaly všem.
To však není tak jednoduché, zvláště když vezmeme v úvahu, že automobily jsou stále ještě považovány za mužskou záležitost. Není proto pravděpodobné, že se v nejbližší době udělají nějaké větší ústupy pro ženy, i kdyby jim to měli zachránit život.